Pagina's

woensdag 22 april 2015

Nieuwe overtrek voor het fietsstoelkussentje

Gisteren kreeg de fietsmand een nieuwe hoes, nu is het kussentje van het fietsstoeltje aan de beurt!

Ik kreeg dit onlangs van een vriendin, maar aangezien mijn fiets voorlopig nog buiten slaapt, zocht ik een hoes om over het stoeltje heen te doen. Toen kwam ik op het idee om het kussen zelf alvast waterproof te maken!

De hoes komt er later nog wel!


Hoe doen we dit?

Haal het kussentje uit de stoel. 

Kies een ferm stofje! Hier een toile ciree gebruikt, ik wilde het waterproof!
 

Leg het kussen met de goede kant naar beneden op de verkeerde kant van de stof (de goeie kant naar onderen dus). Speld vast.


Stik rondom met een rechte steek, een stukje van de kant.
 


Knip de stof gelijk met het kussentje. En stik me een zigzag op de rand (ik gebruikte de locksteek)



Mijn kussentje heeft heel wat uitsparingen, dit stik ik ook even met dezelfde steek vast.
 

De gaatjes heb ik open gesneden met een mesje, net langs de gestikte naad. Omdraaien en klaar!

Dochterlief kan in stijl mee op stap vanaf nu! :-)
 
 ... En die regenhoes komt er snel aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten