Pagina's

zondag 14 juni 2015

Tablethoes

Met het oog op komende winter, ben ik alvast beginnen uitzoeken wat nu de gemakkelijkste én tegelijkertijd toch een handige tablethoes is, om te kunnen verkopen voor het goede doel. 

Een tijdje geleden deed ik al eens een oproep voor stoffen, ritsen en knopen, zodat ik volop kan gaan naaien! Dit stofje komt uit een dekbedovertrek waar vlekken op zaten, maar die nog goed was van kwaliteit en waar nog heel veel tablethoezen uit kunnen! De voeringstof komt uit een oude wikkelbroekrok die ik op dezelfde manier heb verkregen!

Vandaag een eerste proefproject afgewerkt, maar ik twijfel enorm aan het resultaat!


Eenvoudig om te maken is het wel, alleen is de vraag nu, is het verkoopbaar???

Ik heb eerst afmetingen genomen die redelijk standaard zijn. Het tablet is 19 cm op 24 cm en bijna 1 cm dik.
Om iets extra te hebben, nam ik 28 cm op 48 cm voor de hoes.

Buitenstof 1x 28 cm op 48 cm, hetzelfde voor de voeringstof en de fiberfill.





Toen heb ik de fiberfill op de buitenstof gestikt.


Dan neem je een rond voorwerp om aan één zijde de hoeken af te ronden. Doe dit zowel met de buitenstof als met de voeringstof!


Knip de hoeken af.

Dan heb ik de voeringstof met de goede kant tegen de goede kant van de buitenstof gestikt. Let op dat je een keergat laat, om nadien de hoes om te kunnen keren.


Keer de hoes naar de goeie kant en stik het keergat dicht. En stik helemaal rondom rond.

Hier is de hoes al redelijk verfrommeld. Ik heb ook eerst andere manieren geprobeerd, maar daar liep ik telkens op vast. Toen heb ik beslist, dat ik deze gewoon ging dichtnaaien, drukknopen erop en klaar.
 

Nu moet je wel even meten waar je tablet precies komt, zodat je het tot het juiste punt kan vaststikken.
(hier waren de hoeken nog niet afgerond)




Als je de juiste positie hebt bepaald, naai je de zijkanten op elkaar Stik aan de 'open' kan een aantal keer heen en weer, zodat het zeker vast blijft zitten. Bepaal waar de drukknopen moeten komen en zet ze op de juiste plaats.



Tablet erin en klaar!


Wat denken jullie? Verkoopbaar of niet. Dit exemplaar mag alvast thuisblijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten